Rullstolsbasket SM-omgång 5 - 2007

Dags för sista SM omgången i rullstolsbasketligan
Helgen 17-18 mars smäller det i Nacka sporthall då avslutas grundserien i rullstolsbasket ligan. Norrbacka HIF leder serien och hoppas kunna hålla den positionen även efter SM omgång 5 i Nacka.

Norrbacka kommer att ställas inför svårast möjliga motstånd under helgen då man möter Nacka HI två gånger och fjolårsmästarna FIFH Malmö. Förutsättningarna är om Norrbacka vinner en match mot Nacka så är Norrbacka serie segrare och kan då ha fördelen att välja semifinalmotståndare först. Norrbacka coachen Lars-Gunnar Andersson är väl medveten om detta men tycker att det viktigaste för laget är att prestera bra basket och få svar på de offensiva och defensiva spelet fungerar som det ska. Laget slipar på både sin offensiv och defensiv då man inte är nöjd med hur det presteras där. Vi behöver få ut mycket mer av våra skyttar ute på banan så våra insidespelare kan få mer utrymme då vi möter två mycket långa lag. Dessutom måste aggressiviteten i försvars spelet höjas betydligt. Våra lite kortare men snabbare spelare måste spela mycket mer aggressivt på Nacka respektive Malmös långa spelare så de inte kommer in i det målade området säger coach L-G.

Det är dessutom dags att visa upp en attityd och karaktär som inger stor respekt från de andra lagen. Låt det smälla i stolarna, följ Norrbackas motta hårt men sjysst.

Norrbacka spelarna hoppas att alla Norrbackaiter, styrelse, som andra aktiva tar tillfället i akt och kommer till Nacka sporthall och hejar fram laget. För nu ska SM bucklan tillbaka till Solna hallen där den hör hemma. Norrbacka har 25 SM GULD, inget annat lag har så många SM guld oavsett idrott. Spelarna i laget vill nu ha det 26 SM guldet. Så med andra ord det gäller att skaffa sig bra position inför kommande slutspel.

Slutspelet i rullstolsbasketen spelas i Eskilstuna helgen 5-6 maj.

Norrbacka spelar följande tider lördag kl. 09.00 mot Nacka, lördag kl. 16.00 mot Malmö och söndag kl. 15.15 mot Nacka.

Spela boll,

Uppdaterad Mars 13, 2007