Hem Arkiv Verksamhet Om NHIF Kontakt Sponsorer Länkar
Rullstolsbasket Bordtennis Dead Rabbits Idrottsskolan Änglarna Rullstolsrugby Race Running Abrahamsdagen

Abrahamsdagen

Abrahamsdagen 2015
Fredagen den 30 oktober 2015 kl. 12:00-14:30 går Abrahamsdagen av stapeln i Solnahallen.
» Inbjudan

Abrahamsdagen 2014
Fredagen den 31 oktober 2014 kl. 12:00-14:30 går Abrahamsdagen av stapeln i Solnahallen.
» Inbjudan

Under Abrahamsdagen får deltagarna prova på innebandy, fotboll, rullstolsbasket, tennis, bordtennis och sist men inte minst trekamp. Vi hade strafftävlingar i innebandy och fotboll. Utmanarmatch i rullstolsbasket mot Solna Vikings. Populärt var också att delta i tipspromenaden och godisregnet. Prisutdelning under pompa och ståt.

Huvudsyftet är i första hand att barn och ungdomar med funktionshinder skall ges tillfälle att pröva olika idrotter och ha kul. Naturligtvis var också familjer, assistenter och kompisar inbjudna.

Norrbacka HIF vill tacka Solna Stad, Blue Hill, Solna Vikings, AIK innebandy, AIK fotboll, Solna Sundbyberg Simsällskap, Solna Tennisklubb samt ledare och aktiva i föreningen för gott samarbete under Abrahamsdagen.

Du som missade tillfället i år har chansen nästa år.
Är du intresserad ring till Eva Christiansson, Norrbacka HIF telefon 08-839353 (onsdagar).

[ Hem | Arkiv | Verksamhet | Om NHIF | Kontakt | Sponsorer | Länkar ]
Uppdaterad oktober 13, 2015