Hem Aktuellt Verksamhet Om NHIF Kontakt Shop Sponsorer Länkar

Rullstolsbasket SM-omgång 4 - 2009

Då var det dags för omstart efter jul och nyårshelgerna för rullstolsbasketligan. Omgång nr 4 arrangeras av FIFH Malmö och spelplats är Latinskolan.
Norrbacka har ett verkligt tufft program i Malmö med matcher mot Eskilstuna HIF, Norrköping Dolphins och Göteborgs RBK. Laget har som mål att minst vinna 2 matcher, men är införstådda med at det är ett verkligt tufft mål för laget. Norrbacka saknar denna helg tre spelare Sebastian Forsen som är på semester i Thailand, Stefan Wegeborn som har varit långtidskadad men är nu tillbaka i träning från denna vecka samt att vi saknar Mattias Hackzell som saknat motivation för rullstolsbasket men är välkommen tillbaka när han vill.

Detta är ett stort avbräck för laget att sakna 3 så duktiga spelare, men det ger chansen till andra spelare att stiga fram och få mer speltid och ansvar.

Denna veckas träning med bla. träningsmatch mot Nacka HI har sett bra ut och att Hussein Haidari som till vardags spelar i Turkiska ligan varit med på träningarna och sparrat laget har ökat tempot och intensiteten på träningen. En spelare som tränat mycket bra under veckan har varit Jonas Tobiasson och det är bara att hoppas att formen håller över helgen.

Norrbacka ser fram emot helgen med tillförsikt.

[ Hem | Aktuellt | Verksamhet | Om NHIF | Kontakt | Shop | Sponsorer | Länkar ]
Uppdaterad Januari 16, 2009