Akropol/Norrbacka tar emot Nacka HI

Ikväll är derby dax igen i Ungdomens Hus; Rinkeby..

Akropol/Norrbacka tar emot Nacka HI för det tredje mötet i Basketligan rullstol, Akropol/Norrbacka har lyckats vinna de två tidigare mötena och hoppas kunna ta tredje raka segern mot Nacka. Akropol/Norrbacka jagar sgerar för att förhoppningsvis kunna vinna ligan, vilket laget inte gjort på många år. Nacka har pressen på sig att vara tvugna att vinna för att ta poäng och behålla chansen att gå till slutspel. Nacka har ett bra lag och de har definitvt chansen att vinna, kan deras nyckelspelare leverera poäng och laget spela bra försvar då går inget lag säkert mot Nacka, det kan säkert Norrköping Dolphins skriva under på då Nacka tog en borta seger mot SM favoriterna Dolphins.

Akropol/Norrbacka har fått tillbaka Hussein Haidari i laget efter hans resa, vilket betyder mycket. Fortsätter sedan Jocke Blomquist spela lika bra som han gjort då Hussein varit borta, ta plats och ta sina skott, samt att Per Byquist och Ziad Aljashamy tar kommandot under båda korgarna som de gjort de senaste matcherna då ska det finnas goda chanser till en bra prestation och förhoppningsvis en seger.

Uppdaterad Februari 5, 2013