Rullstolsbasket Bordtennis Dead Rabbits Idrottsskolan Änglarna Abrahamsdagen

Dags för derbymatch igen

På onsdag den 5 december är det dags för säsongens andra derbymatch då Akropol/Norrbacka ska möta Nacka HI på bortaplan Tollarebollhall.

Akropol/Norrbacka vann första matchen mot Nacka HI reltivt lätt och det är säkert ett revanch suget Nacka HI som rullar ut till match på onsdag kväll. Akropol/Norrbacka har tränat på som vanligt efter förra veckans vinst mot serieledarna Norrköping Dolphins och hoppas att formen finns bevarad, inget tyder på något annat. Om Akropol/Norrbacka kan komma ut till match fokuserade och med rätt inställning även till denna match finns det gott hopp om en bra prestation och seger chans. Viktigt att tänka på att varje match lever sitt eget liv och gamla resultat går inte leva på.

Nacka HI har fått tillbaka ett par spelare som av olika anledningar ej kunnat spela med laget under de första delen av serien och det betyder att laget är ännu mycket bättre än när Akropol/Norrbacka möte laget senast. Akropol/Norrbacka måste spela ett snabbt och aggresivt spel över hela banan och ha en bra dag i skyttet från halvdistans. Hussein Haidari och Joakim Blomquist måste driva på laget och hålla uppe ett högt tempo. Nacka är långa och starka under korgarna och det betyder att Per Byquist och Ziad Aljazahmy kommer att få jobba hårt för att kunna dominera under korgarna.

Akropol/Norrbacka har fått tillbaka Patrik Nylander från långtidssjkdom och även om Patrik inte är tillbaka i full form är det ändå en förstärkning då laget blir ännu breddare. Dock har Oskar Clementz varit sjuk under två veckor men är troligen klar för spel på onsdag.

Akrool/Norrbacka fans, kom till Tollarebollhall på onsdag med uppkast kl. 20.00 och stöd laget.

Respect the game,
LG Andersson