Akropol/Norrbacka På Lyckad Tour Söderut

I helgen som varit åkte Akropol/Norrbacka på en Tour till Malmö och Göteborg för matcher i Basketligan Rullstol. Resan blev lyckad då laget kom hem med två segrar i bagaget.

Akropol/Norrbacka spelade sin första match mot FIFH Malmö på lördags eftermiddagen. Vi hade ett heltaggat lag som ville ta revanch för förlusten i veckan mot Norrköping Dolphins. Det var order om högsta fart och aggresivt spel från första sekunden till sista sekunden. Detta hade spelarna tagit åt sig av och efter säsongens hittills bästa prestation avvärdades FIFH Malmö med siffrorna 90-46 (37-24). Hela laget ska ha en stor eloge för insatsen då alla gjorde vad som krävdes och alla levererade som de kan.

Spelare Poäng
Haidari 19p
Aljashamy 17p
Byquist 16p
Blomquist 16p
Hadi 10p
Andersson 6p
Forsèn 4p
Clementz 2p

Andra matchen på touren var på söndagen mot Göteborgs RBK. Även den matchen blev en seger med siffrorna 64-46 (27-27). Efter en bra start i första perioden bjöds GRBK in i matchen i en blek andra period av Akropol/Norrbacka. Dock ska sägas att GRBK verkligen tog chansen och av egen kraft kom ikapp till ett helt jämnt resultat efter 20 minuter. En skärpning av spelet från Akropol/Norrbacka gav ett mycket bra spel i 3:e perioden som vanns med förkrossande 19-2. Då spelade laget på den nivå som matchen mot FIFH Malmö och den nivå man kan kräva av laget. Sista perioden blev jämn med ett Akropol/Norrbacka som kontrollerade matchen på ett föredömligt sätt. En stabil laginsats, ingen sticker ut ingen faller ut. Roligt att se GRBK:s unga spelare hur de utvecklas och börjar komma in i ett senior spelande. Hos dem finns det spelare för framtiden både på nationell och internationell nivå.

Spelare Poäng
Byquist 18p
Aljashamy 15p
Blomquist 10p
Andersson 8p
Haidari 7p
Hadi 4p
Lilja 2p

Nästa match för Akropol/Norrbacka är mot Norrköping Dolphins den 27 november (klicka för att komma till Facebook event). Då hoppas vi på mycket folk då det är en seriefinal mot guldfavoriterna till SM 2013.

Uppdaterad November 20, 2012