Basketligan rullstol avslutas med två hemmamatcher för Akropol/Norrbacka.

Denna helg har Akropol/Norrbacka två hemma matcher, laget börjar mot Göteborgs RBK på lördagen kl. 12.15 för att på söndagen kl. 12.45 ta emot FIFH Malmö.

Det har varit ett tajt matchande den senaste veckan pga av att det varit uppskjutna matcher i ligan och förra helgens Europa cup spel. Dock har alla matcher vunnits så allt känns väldigt positivt inför helgens matcher. Vi har dock full respekt inför mötet med Göteborg och Malmö som är två mycket bra lag.

Akropol/Norrbackas nyförvärv Robin Meng har kommit väldigt bra in i laget och gjort två bra matcher under veckan. Nu gör Robin debut i hemmahallen och vi hoppas och tror det kommer att gå mycket bra. Robin tillför snabbhet, aggresivitet och skytte vilket är tre mycket viktiga faktorer som tillför Akropol/Norrbackas lagspel ytterliggare kvalite.

Göteborg har ett långt lag och en mycket duktig skytt i landslagsuttagna Per Johansson, till det finns många unga hungriga spelare med Calle Fritsell i spetsen. FIFH Malmö har ett långt och tungt lag som har många kvaliter och kan vinna mot alla lag rätt dag. Coach Simonsson har alltid en räv bakom örat och har säkert förberett laget på bästa sätt.

Akropol/Norrbacka har dock som mål att avsluta seriespelet på bästa sätt med två segrar och serieseger, det var ett antal år sedan dåvarande Norrbacka vann ligan.

Uppdaterad Mars 19, 2013