Seger i helgens två hemmamatcher för Akropol/Norrbacka.

I helgens två hemma matcher tillika de sista matcherna för Akropol/Norrbacka i basketligan rullstol för denna säsong blev det två klara segrar. Lördagens match mot Göteborgs RBK vanns med 85-32 och söndagens match mot FIFH Malmö vanns med 70-25, som syns på resultatet två enkla segrar. Dessa två matcher blev tyvärr inga värdematcher då både Göteborg och Malmö ej kom med starkaste möjliga lag, vad det beror på kan man bara spekulera i, kanske är det så att ligan måste skapa förutsättningar för att fler matcher blir viktiga, möjligheter för lag 5 och 6 i serien att gå till slutspel?

För Akropol/Norrbackas del blev det att ge bänkspelarna mycket speltid och de spelarna tog chansen att få många matchminuter och presterade bra. Ett stort beröm också till nyförvärvet Robin Meng som spelade mycket bra tillsammans med sina nya lagkamrater, en mycket positiv spelare att få in i laget. Bra spel av Patrik Nylander, Andreas Lilja och Besse Haidi alla bidrog starkt till de klara segrarna.

Akropol/Norrbacka blev nu seriesegrare med endast två förluster i Seriespelet. Nu går laget in i ett par tuffa träningsveckor innan slutspelet som spelas av ngn konstig anledning 4 veckor efter sista omgången i basketligan rullstol? Veckan efter slutspelet åker laget till Badajoz för slutspel i Euroleague 3.

Poänggörare mot Göteborg.
Patrik Nylander 10 p