Svår bortamatch för Akropol/Norrbacka

På lördag den 15 december är det dags för bortamatch för Akropol/Norrbacka mot Eskilstuna BBK i Bollhuset Eskilstuna.

Akropol/Norrbacka vann första matchen hemma mot Eskilstuna, men nu väntar en mycket svårare uppgift mot ett mycket bra lag som måste vinna matcher om de ska nå slutspelet i vår. Ett ordinarie Eskilstuna är ett bättre lag än vad tabellplaceringen visar, laget har tre stycken mycket bra spelare som bär laget, både med fysik, teknik och flera andra kvalitéer, om dessa tre lyckas samtidigt blir denna match mycket svår för Akropol/Norrbacka.

Akropol/Norrbacka har efter segern mot Norrköping Dolphins fått en match uppskjuten och har då tränat på som vanligt. Dock har det varit lite sämre närvaro på träningarna den sista tiden och även några skador har stört träningen. Akropol/Norrbacka åker dock till Eskilstuna för att förhoppningsvis kunna ta en seger, det kommer dock att krävas en likvärdig insats som den mot Dolphins senast om två poäng ska kunna tas med hem till Stockholm. Det betyder att Per Byquist och Ziad Aljashamy måste dominera under båda korgarna, att Jocke Blomquist och Hussein Haidari utnyttjar sin fart och teknik och skottstyrka utanför 3-sekunders området, samt tar vara på de fria layups som laget förhoppningsvis skapar. Att Besse Beistun fortsätter att vara jobbig för motstådarna med sitt backpickingspel. Sedan måste bänken in och göra sitt jobb, med att avlasta spelare och hålla spelet uppe.

Uppdaterad December 13, 2012