Nyförvärv till Akropol/Norrbacka.

Akropol/Norrbacka har gjort klart med en ny rullstolsbasketspelare till de sista matcherna i basketligan rullstol samt till SM-slutspelet.

Det är Robin Meng från Eskilstuna BBK som skrivit på för resten av säsongen. Det betyder att Akropol/Norrbacka får en mycket snabb och aggresiv spelare med ett bra skott. Det ökar också konkuransen inom laget och det kommer också betyda mycket på träningarna då vi får in Robin i laget.

Robin Meng är en ung spelare som gått den rätta vägen genom U-22 landslaget upp till att konkurera om en landslagsplats. Robin har också hunnit med att spela två säsonger i Italien, men har denna säsong varit en klippa i Eskilstuna BBK.

Akropol/Norrbacka hälsar Robin Meng välkommen till klubben och han kommer direkt in i hetluften med match redan imorgon onsdag mot Nacka HI.

Uppdaterad Mars 13, 2013