Förlust i finalen för Akropol/Norrbacka.

Det blev repris på förra årets final i Malmö Open för Akropol/Norrbacka. Laget förlorade mot Nevskiy Alynans från Ryssland i finalen med 73-66 efter öt, 58-58 efter 40 minuter. Traditionens makt är stark, det fick Akropol/NOrrbacka känna på då man vann mot Nevskiy Alyans i gruppspelet men förlorade i finalen. Finalen blev en jämn och spännade match och lagen bytte ledning vid många tillfällen. Slutet på matchen blev dramatisk men några dåliga prestationer i det defensiva spelet av Akropol/Norrbacka blev kostsamma och matchavgörande.

Dessa två matcher mot det Ryska laget var ändå mycket givande och de matcherna kommer Akropol/Norrbacka säkert ha mycket nytta av i kvalspelet till Euroleuge om ca: en månad i Sarajevo. Nu återstår det innan kvalsplet ett antal viktiga liga matcher för Akropl/Norrbacka närmast på lördag mot FIFH Malmö och på tisdag mot serieledarna och storfavoriterna till SM guldet Norrköping Dolphins.

Uppdaterad Februari 13, 2013