Hem Arkiv Verksamhet Om NHIF Kontakt Sponsorer Länkar

Svenska Idrottsgalan 2008

Rullstolsbasket landslaget herrar nominerade till årets idrottare med funktionshinder
På Idrottsgalan den 14 januari är svenska landslaget i rullstolsbasket herrar nominerade till årets idrottare med funktionshinder i konkurrens med Anders Olsson simning, Henrik Larsson biljard och Anna Polivanchuk dövidrott simning.

Norrbacka har tre spelare: Mathias Hackzell, Niklas Larsson och Patrik Nylander samt assisterande landslagscoach Lars-Gunnar Andersson med från det lag som tog sveriges första EM guld över huvudtaget i svensk basket.

Du kan följa den spännande upplösningen av vem/vilka som kommer att utses till 2007 års idrottare med funktionshinder på TV den 14 januari kl. 20:00. Håll tummarna för Norrbackas medlemmar och svenska landslaget i rullstolsbasket.

» Läs nomineringen
» Svenska Idrottsgalan 2008